فایل پرس : سبد خرید  سبد خرید
تعداد محصول قیمت (ریال)
0 0

نمایش سبد


   فعاليت سه جويشگر ايراني روي پورتال دولت هوشمند آغاز شد

کاربر گرامی :
شما قبلاً این محصول را به لیست علاقه مندی های خود اضافه نموده اید.

درگاه ملي خدمات دولت هوشمند (iran.gov.ir) در سه بخش، خدمات دولت به مردم را ارائه مي‌کند؛ بخش اول شامل پنجره جستجوي درگاه با بهره‌گيري از توان سه جويشگر بومي است. فایل پرس
درگاه ملي خدمات دولت الکترونيک هفته جاري و همزمان با روز جهاني ارتباطات با هدف استانداردسازي و مديريت يکپارچه ارائه خدمات دولت به مردم و حرکت به سمت معماري سريس‌گرا و خدمت محور افتتاح و رونمايي شد.

درگاه ملي جايي است که شناسنامه خدمات مورد تأييد سازمان مديريت و برنامه‌ريزي کشور به همراه اطلاعات، شرايط، کانال‌ها و شيوه دريافت آنها به شهروندان ارائه مي‌شود.

سازمان فناوري اطلاعات ايران به عنوان متولي ايجاد اين پورتال، پنج مرحله براي ايجاد اين درگاه نام برده که به شرح زير است:

1. مطالعات تطبيقي با کشورهاي توسعه يافته: استفاده از تجارب کشورهاي موفق در حوزه IT، شناسايي خدمات قابل ارائه به کاربران، بهينه‌سازي ارائه خدمات

2. دسته‌بندي و ارزيابي خدمات دستگاه‌هاي اجرايي کشور: دسته‌بندي خدمات جهت ورود اطلاعات به درگاه به صورت‌هاي موضوعي يا خوشه‌اي، دستگاهي، الکترونيکي و غيرالکترونيکي

3. ايجاد پنجره واحد خدمات دولت همراه با تأمين امنيت آن: درج پيوند دسترسي کليه خدمات براساس دسته‌بندي‌هاي انجام شده، ايجاد دسترسي‌‌هاي متعدد براي کاربران جهت دريافت خدمات، ارائه خدمات دستگاه‌هاي اجرايي به مردم از طريق پنجره واحد، صرفه‌جويي در زمان و هزينه ارائه خدمات به مردم، مديريت يکپارچه در ارائه خدمات دولت به مردم

4. توسعه سرويس‌هاي الکترونيکي و ايجاد بستر کاربري جهت دسترسي به خدمات الکترونيک دولت: توسعه درگاه واحد، ارائه خدمات دولت به مردم به صورت وب سرويس به جاي لينک دسترسي، الکترونيکي نمودن خدمات دستگاه‌هاي اجرايي، ايجاد شناسايي يگانه (SSO) به ازاي هر کاربر

5. ارزيابي دستگاه‌هاي اجرايي از منظر پيشرفت در ارائه خدمات الکترونيکي به مردم: انتخاب دستگاه‌هاي برتر در ارائه خدمات الکترونيکي به مردم، ايجاد رقابت در دستگاه‌ها جهت الکترونيکي نمودن ارائه خدمات به مردم، استقرار دولت الکترونيکي در کشور

اهداف اصلي راه‌اندازي چنين درگاهي استانداردسازي و مديريت يکپارچه ارائه خدمات دولت به مردم، حرکت به سمت معماري سرويس‌گرا و خدمت‌محور، تسهيل‌گري و شتاب‌بخشي در ارائه خدمات به شهروندان، شفافيت در اطلاع‌رساني پيرامون خدمات قابل ارائه و مداومت، پيوستگي و فراگيري در ارائه خدمات است.

درگاه ملي خدمات دولت هوشمند (iran.gov.ir) در سه بخش، خدمات دولت به مردم را ارائه مي‌کند؛ بخش اول شامل پنجره جستجوي درگاه است که با بهره‌گيري از سه جويشگر بومي دسترسي به خدمات را تسهيل مي‌کند.

بخش دوم در بدنه اصلي درگاه (Hotpoint) قابليت دسترسي به پر کاربردترين خدمات از قبيل سامانه پاسخگويي 195، ايران 141، خدمات شناسنامه‌اي طرح ساماندهي مشاغل خانگي و خدمات پستي با استفاده از پرده‌نگارها و نيز پيوندهاي تصويري وجود دارد.

در بخش سوم نيز ارائه خدمات به صورت فهرست‌وار و تقسيم‌بندي موضوعي (براساس خوشه‌ها) شامل آموزش و پژوهش، اطلاعات و ارتباطات، اقتصادي و مالي، امنيت و مديريت بحران، امور بين‌الملل، امور داخلي کشور، انرژي، حقوقي و قضايي، حمل‌ونقل و شهرسازي، رفاه و تأمين اجتماعي، سلامت و بهداشت، صنعت و تجارت، فرهنگي و اجتماعي و محيط زيست، منابع طبيعي و کشاورزي امکان‌پذير است.

بخش چهارم نيز مربوط به ارائه خدمات براساس فهرست دستگاه‌هاي دولتي و حاکميتي ارائه دهنده خدمت، مي‌شود.

سازمان فناوري اطلاعات ايران در نظر دارد تا با شناسايي، دسته‌بندي و ارزيابي خدمات ساير دستگاه‌هاي اجرايي که تاکنون در کميسيون توسعه دولت الکترونيکي مورد بررسي قرار نگرفته‌اند، پيوندي براي آنها روي اين پورتال ايجاد کند.

ايجاد دسترسي به خدمات استان‌ها، کلانشهرها و روستاها در درگاه واحد نيز بخش ديگري از اهداف آينده اين سازمان است.

منبع : تسنيم

فایل پرس
فایل پرس
فایل رایگان :    وجود ندارد
مطالب مرتبط
مطالب مشابه